irritasyon fibromu

İrritasyon fibromu denilen teşhis agız içimde çıkan ve 8 ay içinde nohuttan biraz daha büyük boyutta ulaşan agız içi yanak sağ tarafında oluşan bir ben, yada kist, bezeye verilen isim. Tıbbı anlamda sebebi yanak alanının ısırılması ile oluştugu düşünülüyor. Şöyle bir düşündügüm zaman gerçektende o alanı bir çok kez kaza ile ısırmıştım .

Bu bölgede ısırma ile oluştugu düşünülen bu dokunun aldırılması işlemi son derece basit. İsterseniz plastik cerrahi ile isterseniz kulak burun boğaz ile bu nesneyi aldırabiliyorsunuz. Tabi doktorunuza danıştıkdan sonra bu kararar varın. Çünkü bana dermatoloji bölümündeki doktor bunu bildirdi. Sonrsında plastik cerrahiye gittim ve ücretinin 500 tl civarında bir fiyatla operasyonun yapılacagını ögrendim. Ardından özel bir hastanede 350 tl ile anlaştım.

Operasyon günü hiç birşey yiyip içmeden kulak burun bogaz bölümüne gittim ve ameliyat için hazırlandım. Gerçekten agız içindeki bir basit bir operasyon olsada ciddi bir ameliyat moduna giriliyor. Çünkü böyle olmalı kurallınca, ardından operasyon odasında doktor bey büyük bir incelikle agrı kesici igneyi yaptıktan sonra bölgeyi kazıdı ve köklerinide almak için baya ugraştı. Sonrasında ise dikiş yapılarak kanama durması beklendi. Ve toplam operasyon süresi 10 dakikayi geçmedi bile. Sonrasında biraz acı ve şişlik ile hastanede bir saat dinlendikten sonra çıkıp tekrar işime geri dönebildim.

Gerçektende oldukça pratik ve basit şekilde bu problemden kurtulmak güzeldi. alınan parçada patoloji incelemesine gönderildi. Onun rapor sonuçlarınıda ekliyecegim.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhabalar..Peki dikişleriniz ne zaman kayboldu?benim 2 günde düşmeye başladı bu normalmi onu merak ediyorum.