İrritable kolon sendromu nedir

Ben yaklaşık 6 aydır ishalim. Doktorlar irritable kolon sendromu teşhisi koydular ve psikoljik tedavi görüyorum. Ancak ben hastalığımın bu olduğuna inanmıyorum. Karnımda hiç ağrı yok, boşaltım sistemi normal seyrinde günde 1 veya 2 günde 1 gidiyorum ancak sürekli ishal durumundayım. Bir de evdeyken kendimi rahat hissediyorum ancak dışarı çıkınca her an tuvaletim gelecekmiş gibi hissediyorum. 5 aydır tedavi görüyorum ama bir ilerleme yok. Üniversite öğrencisiyim ve eğitimime engel oluyor.
Lütfen yardımcı olun. Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

Cevaplayan Uzm. Dr. Derya Akın
Cevap Tarihi 16 Ekim 2003 - 03:24

İrritabl kolon teşhisi için tüm tetkikler yapılmalıdır. Tüm tetkikler yapıldıktan sonra bu tanı konduysa, tedavsi genellikle zordur. Hayatı tehtit eden bir durum değildir. Ancak yaşam kalitesini düşürür.

Hiç yorum yok: